Boetebeleid
Zoals iedere voetbal vereniging in Nederland is Willem II gehouden zich te houden aan de regels van de KNVB.
Dat betekent dat boetes, die individuele spelers of teams krijgen opgelegd, direct worden afgeschreven van de bankrekening van Willem II. De vereniging Willem II verhaalt die boetes vervolgens bij de individuele speler, of het team als het een teamboete betreft. Het beleid van Willem II is dat alle door de KNVB opgelegde boetes worden geïncasseerd bij de betreffende speler, danwel de spelers van het betreffende team.
Uitgangspunt is dat iedere speler en ieder team, zelf verantwoordelijk is voor het uit eigen beweging betalen van door de KNVB opgelegde boetes.
Het niet tijdig betalen van de boete of contributie betekent "niet-spelen" bij de vereniging Willem II.
De KNVB verplicht ieder lid zijn/haar e-mail adres te laten registreren in de Sportlink administratie van de vereniging.
De regels met betrekking tot boetes zijn als volgt:
Indien een betaling (contributie of boete) niet tijdig wordt ontvangen, dan zal het KNVB registratienummer van de betreffende speler, of van het team, in Sportlink worden geblokkeerd. Dit totdat de betaling wel is voldaan. Gevolg is, dat je dan niet meer speelgerechtigd bent. De blokkade wordt weer ongedaan gemaakt nadat de boete(s) en/of contributie zijn betaald.
Door de vereniging Willem II wordt niet meegewerkt aan een verzoek tot overschrijving, als op dat moment een (team)boete of contributie niet zijn betaald.